PACEMAKER

Det spelar ingen roll om man skriver ner en låttext, det kan aldrig bevisa känslan man får av att lyssna på den, men jag kan inte heller beskriva känslan jag får när jag lyssnar på den. Det är som att man vill gråta, texten, den kan jag inte alltid reflektera mig i men rimmen sitter så bra och vissa meningar är som tagna ur hjärtat. Jag vet inte vad jag menar.. Men jag tror du förstår, Eller hur?


Jag tror att jag är mera kär i

kärleken i sig än i dig, förlåt

men det sitter mest i skallen

jag tänker, grubblar, velar mer än

känner, längtar, trånar och går åt

är jag hjärtlös och föfallen?


vi petar sönder allt och tappar

allt vi nånsin kunnat nå, tills bara skulden gör oss två

det är bara tur att hjärtat klappar, endå.


dagen går det mulnar strax

jag tror att det är dags att gå på fest

vi måste göra nått åt ledan

vad var det som gick snett

vi gjorde rätt och nu gör vi fel i ren protest

har vi nött varandra redan?


Vi lever sönder samma dagar

vad ska vi prata om idag

var det du som blev som jag

och alla ögonblick vi jagar

för att vara nånting mer än bra att ha

och stjärnor glittrat vackert

och det vimmlar av passioner kan det tyckas

men inga stjärnor inga himmlar

över dom som inte lyckats


jag tror att du har fastnat mer

för tvåsamhet som grej än för mig

trots allt

det är så skönt när att fungerar

det skulle varit vackert starkt och varmt

men det känns fult och kallt och kallt

det är så trist när allt stagnerar


Och ingen vill förlora

bara den som fick ett tack

bara den som inte stack

när tankar blev för stora sprack



det var jag med allt mitt snack

om större ensamhet och plats att tänka på

det var du och dina vänner

jag tror att jag är mera kär i kärleken

i sig än i dig

hurså

det blir fel hur man än känner


det är så konstigt att försvinna

det känns så dumt att stanna kvar

och så befängt att leta svar

finns ingen eld som orkar brinna

inga röda mattor och ingen stolt fanfar


men stjärnor glittrar vacker

och det vimmlar av passioner kan det tyckas

men inga stjärnor inga himmlar

över dom som inte lyckas


 

som en skymt i varandras blickar

innan allting faller loss

som ett konstgjordt litet bloss

som en pacemaker som tickar för oss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback