OH I'LL TELL YOU SOMETHING. I THINK YOU'LL UNDERSTAND. THEN I'LL SAY THAT SOMETHING. I WANNA HOLD YOUR HAND.

Idag hade vi konsert med kören på metodistkyrkan.
I publiken satt ca 8 pensionärer och två vanliga människor.
Ja, jag säker pensionärer och vanliga männiksor eftersom att jag tycker att dom är lite en, art för sig.

Pensionärer ja, dom är ju söta och så.
Verkligen.
Tillexempel idag så satt en tant och en farbror
(vi-har-varit-gifta-hela-livet-varför-sluta-nu-vi-älskar-juvarandra-typen) i publiken och kollade.
Farbrorn blundade och lyssnade nöjt och tanten var trött och gnuggade ögonen.
nahw - liksom.

MEN SEN. sen går jag förbi det här paret på väg ut ur kyrkan och, rätta mig om jag har fel men,
luktar inte pensionärer lite misstänksamt distinktivt?
När jag passerade det här paret slogs jag av en litet säregen lukt, eller odör.
Varför är det så? Har man inte TID att ta hand om sin "doft" när man,
låt oss säga, kryper upp i åldrarna eller vad är det som inte gått riktigt rätt till........?

Kommentarer
Postat av: Linn

Du vet. Jag tänker och känner exakt samma sak. Vad händer när man passerar 70-års strecket? Tar någonting ÖVER då?! En annan livsform som kommer, inifrån liksom?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback