THIS IS THE YEAR THIS IS THE YEAR IT ALL WILL HAPPEN



I Januari när året började umgicks jag massvis med Hanna. Vi drack vin, och typ. Smirnoff.
Cecilia von fersen visade sig ute i svängen för första gången också.
Magnus, den där korta killen, fotade mig och elina inne i gävle. Vi drack kaffemjölk som smakade skit och hade jätteroligt!
Åkte till Sara i slutet av januari och hade jättetrevligt med hennes vänner och under tiden
tapetserade mina föräldrar om mitt kök. Från töntblå, till svart!
I Januari när året började umgicks jag massvis med Hanna. Vi drack vin, och typ. Smirnoff.
Cecilia von fersen visade sig ute i svängen för första gången också.
Magnus, den där korta killen, fotade mig och elina inne i gävle. Vi drack kaffemjölk som smakade skit och hade jätteroligt! Åkte till Sara i slutet av januari och hade jättetrevligt med hennes vänner och under tiden
tapetserade mina föräldrar om mitt kök. Från töntblå, till svart!



I Februari var jag på melodifestivalen när den var i sandviken, tror jag.
Jobbade sen och hade världens finaste fluga på mig. höhö.
Hänge massavis med Maria. Och även att even och sofia var här en kväll?
Det hände ju aldrig igen!
Inkörningsperioden för Pärlan var i full gång.
HAHA! Det var även i februari som jag och maria träffade pearl på goya!
Maria blev gillad av någon. höhöhöhöhöhö




Alltså. Det verkar inte som att det riktigt hänt något i Mars.
Elina har varit hemma, för jag har ätit massa god mat. Men sen alltså.
Ja, Jag har jobbat. Jo, sen inte så mycket mer.
Titta på bilden här ovanför. Förmodligen är det här en sallad elina har gjort en dag,
och som hon sen slängde på en macka till mig dagen efter. Hur gott?
Jättegott!




I april var jag iväg på ASM, det ägde inte alls lika mycket som BSM men det visste vi ju sen förut. Jag hade ett fel på helvetesprovet men det gick ju vägen i alla fall.
Var ut på emils 20årsfest i årsunda. hahahha. årsunda....
Sen åkte jag med min familj till New York. Det var skithäftigt.
Speciellt awsome är det att kunna störa med alla man känner när man kollar på film
och säga "där har jag varit", "hm, jag tror jag har varit där".
Här ovanför är en bild på utsikten från där vi bodde.




I Maj jobbade jag också en del. Jag ansåg väl att Rosé säsongen var igång så jag drack lite rosé. Elina och Emma var här och åt mat och hade trevligt. Sen var jag och Katten hos Maria & Andreas och åt mat och hade trevligt.
Det verkar inte som att det hände så mycket i mitt liv i Maj.
I världen var det i alla fall val i fillipinerna och Den sjunde europeiska ungdomskörsfestivalen hölls i Basel i Schweiz 12-16 maj. Nice.




I juni bröt jag nästan några tår, eller om jag faktist gjorde det. Ingen vet.
Min lillebror gick ut nian och var snygg i kostym och rosa slips (gay).
MEN! Det var också i juni som världens viktigaste bröllop var!
Hanna och jag taggade skiten ur oss. Köpte jordgubbar och glass, och skumpa.
Hade klänningar och jag hade tiara och åt chokladen ur "the royal wedding series".
Mmm! Bra månad!



Sen kom juli. Jag och Hanna var iväg på Sara och Eriks bröllop. Det var nästan lika viktigt.
Jag sjöng i kyrkan och det gick ganska bra. Spelade nog bara fel en gång..
Det var också i juli som jag skaffade mig min tatuering. Uteserveringen nere i Jansasparken öppnade och där satt vi flera kvällar. Gud vad mysig den var. Hoppas hoppas att den kommer till sommaren igen!




I augusti tog jag nästan BARA bilder på mig själv. Har nog fortsatt med det sen dess.
Var i alla fall på parkrocken och hade väldigt trevligt.
Fick hem blondinbellas bok! Som jag hade väntat!
Köpte en ny telefon som var bra tills den inte var det längre. Nu är den bra igen!
Hjälpte sofia att måla om sitt kök. Eller alltså, hjälpte eller stjälpte. Det vet ingen.




I september fick jag ett mongo pricktest på ryggen som ville lossna hela tiden.
Den skulle kolla om jag hade någon kontaktallergi. Det hade jag inte.
Vi var på asskryssningen med jobbet också, det var roligt och lite påfrestande.
Men mest roligt faktist.
Det var varmt på min balkong och kallt påväg till jobbet på morgonen.
Fick en förtidig födelsedagspresent av Joakim. KAFFEMASKINEN!
Den äger. Jag och Elina åt mat hemma hos Joakim.
Jag tror Elina och Joakim lagade tillsammans. Jag tittade på. Jag gör sånt bäst.




I Oktober varje år infaller den viktigaste dagen.
International Suit up-day. Jag spenderade min med massor av fina människor
på mulligans och lillpuben. Började hänga massvis med Lina, som var ny på McD.
Hade MDPplugg med Katta och Jonathan. Vilket egentligen gick ut på att äta daimtårta och dricka läsk och prata skit. Bra grejer.
Var iväg på en maskerad med Joakim och träffade Lina, Malin, Even osv.
och HAHAHAAH malin var smurf. HAHAHAHAHA.




I November åkte jag och Joakim till Prag i några dagar. Vi drack öl och vin och drinkar och åt god mat och rökte inne och tyckte att livet var ganska bra. Joakim känner mig väldigt väl så han bokade ingen hotellfrukost. Tur var väl det. Min tidigaste morgon var 11.30 jag vaknade tror jag. Jag letade efter en pälsmössa, det gick inte alls vägen.
Jag började umgås mycket med Joacim också. Och började köpa mitt första julpynt!




Nu är det ju iofs fortfarande december men jag måste ju i alla fall berätta lite.
Vi har haft personalfest på GW i gävle. Jag hade trevligt, hoppas att alla andra också hade det. Sen fyllde hanna år. Då åkte vi ut till hennes lilla stuga i årsunda och drack kaffe och åt kaka! Jag bakade lite pepparkakor hemma hos Lina, fast egentligen åt jag mest deg.
Jag och Joacim var i valbo och köpte ett par snygga jeans till honom och sen har jag julpyntat.
Julafton spenderades på jobbet 09.00-16.00 (fast vi blev klar 15.15) och sen hemma hos familjen för att sen avslutas på 8an.
Det var en bra julafton. Idag är det nyårsafton, hoppas att den blir lika bra.


gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fantastiskt bra resumé! Bilderna är ruggigt imponernade. Du har ju t.o.m. text på dem. Duktig kicka! :D Nu måste jag bara vänta 365 dagar på nästa... :/ Det är inte skottår 2011 va?

Postat av: Ida

Roligt med årskrönika! Bara jag som inte är så ambitiös. Jag är en bad blogger! Tycker det är lite för lite "Ida" i summeringen bara. Hittade mig endast i "Idag är det nyårsafton". OM vi blir grannar så får vi banne mig ändra på det. Om vi inte blir det måste vi ändrå ändra på det.

2010-12-31 @ 18:52:59
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/
Postat av: Lina

vart i allsin dar är dom bilderna ifrån persfesten?? ;P

2011-01-01 @ 21:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback