THIS IS THE YEAR THIS IS THE YEAR IT ALL WILL HAPPEND


Januari:
I januari månad hängde jag typ skitmycket hos Sandra. Jag gick i skolan och repade till Carmen. Jag träffade joakim första gången och blev ihop. Vi hängde mest hos Sandra vi med.
Jag gick i skolan lagom mycket och jobbade lagom mycket. En HELT OK månad.

 

Februari:
I februari gjorde jag min första stängning på McDonalds Sandviken. Gick skitdåligt men efteråt träffade jag hela Assteamet med Mathias i spetsen och de var fulla som svin. Var i falun och hälsade på Sandra och Micke den här månaden också! Sen åkte jag och Joakim till Göteborg och gick på den där viktiga gatan och SF bokhandeln och rökte inne och åt ute och massor av fina saker! Vi var rätt ihop då faktist. På slutet av månaden åkte jag till elina och hängde lite på boomtown.

 

Mars:
I början av mars åkte jag och Joakim till London. Det gick bra, med tanke på att vi känt varandra så kort tid. Vi lurade alla i hela världen att vi hade förlovat oss. Sen skrattade vi jättelänge! Jag fick joakim att se Big Ben, sen skrattade jag jättelänge! Lite senare åkte jag till stockholm på UKD och försökte ligga med siri. Det gick skitdåligt. Så jag och sandra gjorde andra roliga saker istället. Nu vet jag inte om jag och Joakim är ihop längre tror jag. Eller jofan! Det var vi nog. Linnea och jag laddade upp världens bästa klipp på youtube den här månaden också!

 

April:
I april blev minneskortet till min kamera helt otippat felformaterat och alla bilder jag hade tagit försvann.
Det var jävligt synd, för alla dom 300 bilderna var till ett projekt i skolan. Jag blev grinig som fan.
Sandra fyllde i alla fall år så jag och joakim åkte till falun och firade henne. Sen tror jag att vi gjorde slut.Jag har faktist ingen riktig koll. Vänta ska jag fråga. Njae. Jo. Vi tror att det var i april. Hur som helst. IPRED-lagen träder i kraft i sverige.

 

Maj:
I Maj antar jag att jag repade en massa till Carmen, våran slutproduktion i skolan som slutade i katastrooooof. Sandra var ju klok nog att cutta upp foten tre timmar (TRE TIMMAR!!!!!!!!!!!!) innan första föreställningen och fick åka in på sjukan. Jag fick repa in hela första halvan av pjäsen och helt enkelt lära mig alla hennes repliker. Det var ju traumatiskt. Men det gick ju bra liksom… Typ. Hon kom tillbaka och spelade resten av föreställningarna i alla fall!

 

Juni:
Juni is where all the action hände. Jag gick på studentbal, hanged med min klass, gick på studentmiddag, planerade student och TOG STUDENTEN! Med helt okej betyg. Nog för att behålla mitt kneg på McD i alla fall. Och det är ju det som räknas. Jag var skitfin och mysfull på studenten, och det är bara för att inte tala om balen! Där var jag om möjligt(?!) ännu jävla finare. Ah. Det är nästan sjukt vad fin jag var. Hur som helst. Sen flyttade jag iväg till stockholm och började på min sommarskola på Teaterhögskolan. Jag tog med mig min tidigare nämnda Sambo/Kombo Sandra och vi hade det jävligt trevligt med vänner och rosé hela sommaren.

 

Juli:
I Juli fortsatte jag med kursen i Stockholm. Det gick bra.. Jag blev kompis med Victor tillexempel. Och Jasmine, och helena, och kexet (and so on). Jag hängde en del på Edenbög, som nu har gått i graven, och spanade in siri (igen! Get a life liksom!). Var hemma en del också och mös med mathias. Det var värt. Jag ringde hem nästan varje dag på min lunch och pluggade duktigt på min MDP1-pärm. Jag, troooor att vi hade jobbfest den här månaden också. Den var lyckad. Tills jag slog sönder mitt knä – men räddade min cigg. Joakim tog i alla fall hand om mig. Och tur är väl det!

 


Augusti:
I Augusti flyttade jag hem igen. Jag avslutade min kurs med ett uppträdande på pride med min klass. Det vart faktisk jävligt lyckat och vi var nöjda. Sen drack vi skitmycket öl och härjade lite en natt.
Sen flyttade min syster hemifrån och jag blev grinig. En extrem hagelstorm träffar trollhättan med omnejd!

 


September:
Nu har jag flyttat in hos joakim igen. Det är skönt. Jag börjar jobba mer än jag gjort tidigare och jag och joakim leker utomhus. Det är även i september som vi har den ödesdigra patchfesten som innehöll mer action än någon kunnat hoppas på. Jag ska väl inte säga att jag var den störst bidragande faktorn, men rätt garanterat en utlösande. Nåväl. Jag var åtminstone snygg när det hände. I september drabbar en intensiv hagelskur Södertälje.

 


Oktober:
I oktober har vi vår FOR. Jag bakar muffins för att bli allmänt populär, det går relativt bra. Sen klär jag upp mig som tillsagd och levererar enastående KSR&V under kollen. – som väntat. Enligt min research händer ingenting riktigt viktigt i oktober. Men vad vet jag. Kuriosa; Thorbjorn Jagland tillträder som generalsekreterare i europarådet. Så för någon gick det ju bra i alla fall.

 


November:
I november kändes jag vuxen och blev med etta, så att säga. Jag flyttade in i min egna lilla lägenhet på 40 kv. Mitt i stan i lilla Sandviken. Mitt i stöket blev det gnälligt från håll och kanter men så dök elina upp och lagade allt istället. Elina fyllde vuxen och jag köpte ett gosedjur till henne som heter Jerry. I slutet av november åkte jag till stockholm och gick BSM. Bodde med Sara som kan vara en av världens bästa människor och hade hur roligt som helst. Antagligen roligare än de flesta andra. Klarade Deans List och åkte hem.

 

December:
Alltså, egentligen åkte jag inte hem förrns december men december är så nyligen så det minns jag så väl.
Jag fick min vitskjorta i december. Nu har jag till och med en i rätt storlek. Jag kom alltså hem från kursen och träffade min chef och var nöjd. Eller ja. Först drack jag skitmycket öl. Sen gjorde jag det. Han var nöjd. Det var skönt. Sen helt hipp som happ fick jag veta att karln skulle sluta så då grät jag i tre dagar tills han hade gjort det. Först drack vi massa öl i och för sig. Sen har jag mest jobbat, och jobbat. Julen firade jag på jobbet genom ett myspass på 11-16 och sen i järbo hos moster. Sen åkte jag hem och firade med lite vänner på kvällen. Nyår vet ingen vad som händer på än. Men det lär jag ju veta snart. Fan. Vad tråkigt det låter i efterhand. Det var så jävla mycket roligare när det hände.

 

 

 

så då avslutar vi med hatcitatet som ska plåstras över varenda jävla hemsida, facebooksida, sms, blogginlägg, broderad fucking kökshandduk, som det tjatas om år ut och år in och alla HATAR alla som säger det och jag HATAR ER ALLA ÄNNU MER NÄR NI SÄGER DET.

nytt år. nya möjligheter (oh vänta. här kommer min hatsmily också! - folk är faktiskt klassade som dum i huvet så fort dom använder den här smilyn.) =)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jävligt fin lista! =) Själv är jag jäkligt taggad in för detta nya år med nya möjligheter. =):P Tack för igår.

Postat av: jack

huvudet heter det, inte "huvet" =)=)

2010-01-02 @ 01:35:29
Postat av: Elina

I Sandviken heter det "huvet", Jack - inget annat. Och Lousie, du har gjort en fin lista, lite mycket "Sen drack vi öl" kanske, men det är ju trevligt också iofs. Dricker gärna öl 2010 också. See you very soon, or I'll die. Mors!

2010-01-02 @ 15:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback