HANGNING PAPER ANGELS PAINTING LITTLE DEVILS ON THE ROOF

Jag skriver jättemånga inlägg när jag precis har vaknat. Det leder såklart till att många av mina inlägg saknar korrekt stavning och grammatik. Betyder det att jag inte får bråka på folk som stavar fel, citerar fel eller använder sig av inkorrekt grammatik?! Jag behöver klaga. Låt mig klaga.
Vi kanske kan göra en deal? Om jag felstavar osv i mina inlägg kanske ni kan kommentera med den rätta stavningen?

Vi kan kalla det: Farfars-metoden!

Ni förstår, min farfar var en ganska envis kille. Han läste Arbetarbladet varje morgon, varje sida, varje ord.
Upptäckte han något grammatik- eller stavfel så skrev han helt sonika den rätta stavningen på en liten lapp och postade (japp, postade) in den till tidningen. Hur många på Arbetarbladet hatade min farfar tror ni?
Just det!


Jag behöver i vilket fall några "frees", alltså som man inte får klaga på. 
Dessa har jag kommit på hittills:

- Versal i början av mening. Ibland är jag verkligen inte sugen på det. Okej?!
- Faktist. Jag trivs med min dyslexiversion av faktiskt. Det är lättare. Punkt.
- Meningar med tvåhundra kommatecken. -Mitt liv är så fullt av grejer så ibland har jag inte tid med punkt. Punkt.


Tack på förhand!




edit: grammatik-

Kommentarer
Postat av: Huvudmannen

"Upptäckte han något grammatik". Så kan man inte skriva!!!

2010-11-01 @ 14:35:31
Postat av: Ida

Fast... Om arbetarbladet hatade din farfar, kommer ju denna lek sluta med att du hatar oss :(

Postat av: Kusin Sarah

Haha fast han började ju faxa dom också, gick ju snabbare att idiotförklara dom då. Har hört att dom hade en "Lars Niska"-vägg där ett tag med alla hans roliga klagomål på :)

Fråga Magnus om den :)

2010-11-01 @ 19:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback