ÄR DET EN VANLIG DAG ÄR DET EN VANLIG DAG NEJ DET ÄR INGEN VANLIG DAG FÖR DET ÄR PLUTTENS FÖDELSEDAG



Godmorgon världen. Idag kör jag en öppning bara för att jag vill. Nä. Men för att det behövs. 
Ikväll ska jag in till gävle med familjen och sen ska min lillebror sova över hos mig. 
Det är nämligen så att världens mest underbaraste lilla lillebror blir arton år idag!
Det är crazyy! Inte för att han verkar vara väldigt liten, för det gör han inte. 

Inte heller att han nyss bara var en liten valp, för det går fort sånt där. Men alltså.
Jag är fyra år äldre än honom och JAG blev nyss arton! Verkligen!
(Eller inte verkligen för då skulle ju jag inte vara fyra år äldre, nu är jag ju inte det heller, men tre år och 10 månader) Men det känns som nyligen. Men nu är det den bästa lillebror man kan ha som ska få fylla år istället.

Jag känner också att jag måste förklara mig lite här när jag säger " den bästa lillebror man kan ha", för ni tänker ju säkert (om ni ha brorsor) att ah, visst. Fast sådär säger man bara och jag kommer ju tycka att mina/min är bättre och blablaba. Ja. Visst. Men där har ni fel. 
Plutten är bäst. 

För tänka sig att min lillebror är den snällaste, sötaste, mest omtänksamma människan i världen. Min lilla crazy nu artonåriga lillebror kommer faktiskt till mig och berättar om sina problem. HALLÅ. Hur många av era brorsor gör det va?! Min lillebror han tar hand om sina kompisar och har alltid gjort för jag minns en gång när han var rädd att mamma och pappa skulle bli arg för att han hade en kompis som sov över utan att fråga (ja, jo, det var ett par år sedan). Men då hade hans kompis missat bussen hem och hade ingenstans att ta vägen. 
DÅ BÄDDADE MIN LILLEBROR SÅ ATT KOMPISEN FICK SOVA I HANS SÄNG och så sov han i mitt eller linns gamla rum. Hallå! Hör ni hur underbar han är? Vet ni att han skrev en lapp också, till mamma och pappa för att han inte ville väcka dom men inte heller att dom skulle fundera!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback