TO THE MIDDLE OF NOWHERE TO THE MIDDLE OF MY FRIENDS

Hej på er!

Har fått lite... kontruktiv feedback hemifrån gällande mitt bloggande så jag tänkte kompensera lite idag.
Dagarna går så fort här så jag hinner inte liksom tänka på det. Sen är jag ju väldigt lat också och orkar oftast inte lägga in bilder, och då tycker jag att inläggen blir tråkiga.

Nu har jag i alla fall tagit mig i kragen här, så nu ska ni få se!
Idag har vi suttit ute i solen, en av inte så många soliga dagar här. Det är ofta varmt och väldigt kvavt men mest disigt. Typiskt beijing tydligen.

Vi ska strax iväg till silk. En stor marknad med massa prylar. Jag hålller precis på att lära mig att pruta. Får se hur det blir. Här kommer i alla fall bilderna!



Mimma framför lite rosor. Det finns mycket blommor planterade överallt i beijing. Längs motorvägen finns massvis av omskötta rosor. MASSVIS. Vem orkar det liksom!



En margherita på texmexen, eller Peter's som det egentligen heter. Den är väldigt... hårresande. Bokstavligt talat.



Allihopa första kvällen på texmexen.



Dagarna går fort men man blir ganska sliten, brukar därför varva drinkarna med någon espresso då och då för att orka med. Det fungerar väldigt bra!



mimma och jag



Bandet som spelar nere på uteserveringen på komplexet drog igång en låt som janne gillar.



Söta syskon en lunch på Euodora, restaurangen rätt över vägen.



En av många långa bilköer man har oturen att fastna i.



Vi var iväg till förbjudna staden här om dagen, som de turister vi faktiskt är.



Vi var inte de enda som var där.



Himmelska fridens torg.



Martin med en souvenir...




Pedikyr är inte så fasligt dyrt här (40:-) så en sådan har vi hunnit med också!

Nu ska vi röra på oss! Jag ska försöka höra av mig snart igen!
Haaaaidooo

ps, McDonald's Sandviken. HEJA HEJA!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: linnea

åh vad fint. hoppas du har det bäst!

Postat av: Nettan

Så där ja! Du lyssnade...

Kul att se bilderna från texmexen, har hört mycket om det!

Kram, vi hörs väl när du kommer hem igen.

Nettplett

2012-05-23 @ 21:44:39
URL: http://granbelladonna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback