VI MÅSTE GLITTRA, VI MÅSTE FORTSÄTTA GLITTRA FAST ATT LJUSET GÅR NER. IDAG OCH IGÅR OCH IMORGON IGEN.

hahah! Jag är precis (eller ja, precis och precis men nyss) hemkommen från dansen jag hade med linnea på dansc denna afton. det gick bra, hon lärde sig psykdansen och showdansen och hon är listad på fridansen. Sen stannade jag kvar och sjöng falskt till felspelat piano -osynkat.

Efter det gav jag mig hemmåt med en sträckning i ryggen, och nu kommer det roliga.
Jag gick lungt och fridfullt (eller med bestämda steg som chaffisen föredrog att kalla det) på hyttgatan på väg mot resec med tankarna hos morgondagen och förundrandes över 11:ans bussbana. 11:an bromsar in brevid mig och genom den öppna dörren frågar chaffisen "Är du på väg till resecentrum?" "jajjemen!" svarar jag och hoppar in i bussen till den översociala-chaffisen. Han berättar att han trode att jag skulle till 41:an eller liknande men inser sen (efter att ha övertalat sig själv) att det antagligen inte går någon 41:a halv 12 på en söndag. Kanske någon 1:a.. men han tror inte ens det. Och jag skulle ju till björksätra i alla fall (tur att han kör i alla fall. annars hade jag ju få gå hem).

Vi kommer i alla fall till resec och han berättar att jag är den 4 att åka bussen den här kvällen och då har han faktist kört i 2 timmar (Det är ju faktist vad man plockar upp på en hållplats en vanlig eftermiddag)!! Efter att ha beodrat klockan att gå lite snabbare genom att knacka lite förbaskat på glaset kör vi ifrån resec. På vägen ut kom det föga mycket bilar ("vad är det här nu då? det är ju nästan trafikstockning!!")
Vi närmar oss min hållplats och jag berättar att jag tänkte gå av nästa och undrar om han vill att jag ska plinga. Han svarar att deeeet spelar ingen roll, han stannar ändå!
Så jag plingar inte, han stannar ju ändå.

Han frågar om jag ska ner i örta, men nej, det ska jag ju faktist inte,det är ju vägen efter ska jag in på. Aha, efter en stund är det klart att de tär vikingavägen jag ska på. Så han kör hela vägen fram och släpper ut mig genom framdörren (vilket privilegium!!!).
Ha en trevlig kväll då! sa jag.
Ja, detsamma! Svarade han.

Och det var slutet på våran trevliga kväll tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Johaan

wow, hemskt bra och spännande. :)

Postat av: nell

FAN VAD COOLT! själv skulle jag trott att han skulle våldta mig, men så är jag uppfostrad..

2007-04-23 @ 13:22:43
URL: http://nellyt.blogg.se
Postat av: Emil

Hålelr med nelly, fast erkänn du blev småkär i honom? ;D

2007-04-23 @ 16:20:40
URL: http://eliassson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback