Elden Inatt.


Hallå igen!
Hur är stan en sån här kväll i augusti när sommarn regnat bort?
A det var längesen, jag borde ringt men att ringa nu känns lite fånigt och kort.
Jag är i Oslo med ditt ex men det är inget mellan oss, vi bara lallar runt på karl-johan
och jag behövde komma loss.

Här färgas molnen i skymning ganska ståtligt över Grand
och det ser lite ut som den där natten när ladan brann, om du minns.

Men det var längesen, ja, det var evigheter sen nånting brann, iallafall nära mig!
Har du hittat hem? Ja jag har hört att du har skaffat en lägenhet nu och stadgat dig
Och det är tjatigt att vara på rymmen jämt
det är så mycket man borde ha klarat av vid det här laget och bestämt.

Å det har inte samma charm att raggla hem klockan fem
det är inte lika inspirerat nu som 1995, om du minns?


Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp.
Drömmarna och vindarna hjälps åt!
å så fort man tittar neråt så vänder dom hitåt och sjunger:
Vart tog den där elden vägen, vart tog elden vägen?



26707-10

Sånt är livet nu! Förlåt om jag är bitter å synisk men du vet hur det kan va!
Jag vill ha det som du, fast jag vet att du tänker likadant ibland och vill
ha det som jag
Ja, det var inte bättre förr, men det ska bli bättre framöver
å nånstans har man iallafall kommit om man vet vad man behöver!

Å jag försöker å hålla mig vid ytan allt jag kan, fast topparna är högre nu
å dalarna är djupare sen elden försvann, som du vet?

Vi kan väl ses igen, jag gillar Stångån på hösten, när vardagsslumpen lagt
sig över torgen.
Då kan man andas igen och ägna timmar åt att bejaka glädjen eller begrunda sorgen?

Man får välja själv och ta saker som de är,
är det jobbigt att tiden går å man blir äldre, eller kul att vara med?

Och få ro då och då bland alla tentor å poäng, det är så lätt att gå på
det är så svårt att stanna upp å gå tillbaka igen, som ni vet!


Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp
drömmarna och vindarna hjälps åt!
Å så fort man tittar neråt så vänder dom hitåt och sjunger:
Vart tog den där elden vägen?

tense


Du har hittat nån att bli gammal med, jag har hittat nåt att göra tills dess!
Vi måste akta oss för alla bättre förr, å för leda å tristess
Lycka till! Nu är det skymning här i Oslo, vi ska ut å göra byn!
Ring om du vill, å hälsa dom jag känner, håll blicken kvar i skyn!

Det är så många, så många, som vill ta en ner på jorden
vintern kan bli lång ändå, här i den fjällhöga norden!     
-elden

__________________________________________________________________________________



Du talar om livet och skratten och kärleken den glöder
om hoppet och sången och musiken, är allt man behöver
Om glädjen av tvåsamhet om sorgen av ensamhet
om skrattet vid porten om slagen och huggen och tonen.


Spela roll jag har en röd vägg som är ensam ,
med mig. Jag har två tomma flaskor jag delat,
med mig jag har ett täckte jag kan sova under
ensam i natt, i natt

 
Diskutera med morsan om mer tid med dina bröder
sluta lägga pengarna på enkel biljetten till söder
Om glädjen av rosa kort om sorgen av "öppen port"
om gråt i telefonen och inte kunna sova förrn säkerheten tänds igen.


Spela roll jag har en röd vägg som är ensam ,
med mig. Jag har en låda under sängen med kort
ifrån dig jag har telefon utan samtal
i natt, i natt

26707-11

titta upp nu. titta upp nu se dig omkring
är det här vad vill är det här vad du tror
titta upp och se.
är det här vad du vill?


Spela roll jag har en röd vägg som är ensam,
med mig jag har två blodiga händer som
söker efter dig jag har en låga som slocknar
i natt, i natt

Spela roll jag har ett svart liv som är ensamt
utan dig jag har en docka som kan le precis
som mig jag har en kudde som blir blöt av tårar
i natt i natt
för dig.
-I natt
__________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________


NÖTKNÄPPARN 17/12 KLOCKAN 15:00 OCH 17:00 PÅ FOLKETS HUS SANDVIKEN

Kommentarer
Postat av: Linn

Loiiiisss.. Vilka fina bilder du knäpper! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback