en moppe pojke

IBLAND ÄR FAKTIST VISSA MER VÄRDA ÄN ANDRA.

olle


det finns inget som kan säga hur är det.
varför man känner som man gör.
vem som bestämmer eller ser.


man gör fel som inte finns som fanns
som blir ärr som kliar och rivs
upp igen
och syns och finns och färgar


du är skyldig du är felet
jag ser dig och går sönder
du fanns idag
jag såg dig och gick sönder


minns du kanske igår när du
höll min hand, kanske inte
riktigt men såg på mig, eller
jag , tänkte på dig . igår.


såg du att du var felet
som gick sönder på min
arm eller din
jag ser dig och går sönder
du fanns idag
jag såg dig och gick sönder


varje bil ser ut som din
på håll. varje sjal luktar
som du. och varje stil
är din. på håll. det är alltid
dig jag ser.


du var kanske fel
jag ser dig och går sönder
du fanns nångång
jag såg och gick sönder
jag ser dig och går sönder

men
jag får skylla mig själv
som gick sönder på håll ser jag dig
och går sönder.
jag går sönder på håll.


-på håll

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

du. det är en sån där kväll ikväll då jag tänker på dig jag önskar att jag kunde gräva en grop åt oss. där tiden inte fanns och inte olle heller och jag vill vill vill vill vill vill vill vill vara din vän och du borde vara här nu. jag kommer inte kunna sova. du.

2005-12-11 @ 22:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback