this is -06.

Nu tänker jag skriva ett skitlångt inlägg.

Jag sitter här och lyssnar på lars winnerbäck för jag lånade nämligen två lars - skivor på biblioteket där jag var idag, Kom och Med solen i ögonen lånade jag. En lisa skiva också, en samling sånger. Fast jag vet ju att jag inte kommer lyssna på den något. det struntade jag i, eller nelly sa att jag skulle låna den så jag gjorde det. Jag fikade med linnea, malin, nelly och elina idag vilket var trevligt eftersom vi har dålig humor.
"Jesus says yes to coca cola, judas says yes to pepsi". "Men han vet inte, att apelsinerna är sluut".
Ja och så vidare.

Nu är det 2006 och det här året ska ju bli ett work out år för oss alla. Speciellt mig eftersom jag gillar att lova saker jag inte kan hålla. Jag har ju lovat att äta mindre godis också. Och att bli snällare. Och att bli smalare. Och att bli Smartare. Och att bli bättre på att dansa. och så vidare..

Elina och jag är föressten jätte bra äntligen och det känns skitfint!!

I morgon börjar skolan igen. Ja, i morgon börjar skolan igen. Vad fint det inte låter..
Jag är inte speciellt peppad på alla nationella-prov och slut betyg och allt HELVETESKAP NÅGON IDIOT NÅGONSTANS HAR LYCKATS KOMMA PÅ!!!! Jag måste ju givetvis plugga mer eftersom jag har dåliga betyg.. Det leder till att jag inte kommer få något liv (säger hon, som om hon hade ett nu?) och det känns lite tråkigt faktist.. Jag tycker inte om att plugga. Av någon konstig anledning. Engelska är helt okej och Musik och Bild och Hemkunskap men resten är onödigt tycker jag.

Musik är kanske något av det bästa som finns i hela världen. För det är så bra, det känns, eller jag vet inte vad jag skriver och jag tror inte någon förstår i alla fall. Men jag gillar att lyssna på musik, och just nu speciellt Lars. Fast jag har ett problem tror jag. Jag lyssnar ju sönder alla låtar, vilket är dumt.
Men musik är bra i alla fall.

Nu ska jag snart söka till gymnasiet men jag vet inte hur det går eftersom jag tror jag ahr tappatbort mitt brev. Jag ska kika, vänta. Jag hittar det inte i alla fall, så jag är ganska säker på att det ligger i skolan. annars får jag ett nytt. Jag ska i alla fall söka Musikal om någon tvivlade. Och andra handsval har jag inget.. men tredjehandsval har jag, inte heller nej.. synd.

Jag tänker bli katolik för då får man bikta sig. Antagligen kan man göra massa fel och sen bikta sig och så känns allt mycket bättre och man har syndernas förlåtelse. Det måste kännas ganska bra.
Till exempel säger vi att jag har hamstrat ett litet barns legobitar för att spara till låg konjekturen som nu väntas komma. Så blir det här barnet i alla fall, som vi kallar Olaus, väldigt arg och biter mig i vaden. Då inser ju jag att jag har gjort fel och då kan jag istället för att gå och bäva mig över hur fel jag är, bara gå och bikta mig och så säger prästen att gud sagt till honnom "JA, du skola bliva förlåten för dessa misstag du vidtagit, ack så fel du levde. Nu skola du giva mig större rum i ditt liv och icke synda mera." Ah, visst, känns fint eller hur? Jag tror inte riktgit Gud är så lätt på foten faktist..

men jag älskar när tiden går fort och jag hatar när man är med någon som får tiden att stå still
för det får allt att kännas ganska meningslöst och onödigt.

När jag var i stockholm på mellandagsrea köpte jag inget på rea, men jag köpte Jeans. Cheap Monday och blåögd som jag är trode ju givetvis inte jag att varenda lite svenne sprang omkring med ett par som bihang. Men tydligen. Tänk hur det kan gå.

Hejdå vi kanske ses nån gång igen
du kan väl sakna mig ibland?
du kan väl stirra upp mot stjärnorna så har vi nått gemensamt.



                 
                 

Kommentarer
Postat av: Anonym

det känns som vi är bättre nu är vad vi var innan.

2006-01-21 @ 18:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback