Monolog

I morgon ska jag på intagningsproven till Musikal i Borlänge.
Jag är så oförberedd så jag skrev min egen Monolog.
Skummade runt på intranätet och allt handlade om Kärlek men det var så svårt allt
så jag skrev min egen, den handlar också om kärlek. Men om obesvarad kärlek.
Jag tänkte lite på några när jag skrev den. men den handlar inte så mycket om mig..

Hoppas bara att det ska gå bra också med dansen och sången och allt..
Hör väl av mig senare om hur det gick.
Men jag känner mig så feg och jag vet verkligen inte hur jag ska göra med gymnasiet..

Kan jag få gå nian i ett år till och bestämma mig?

Monolog.

Vi gick där en sen natt, vissa skulle kalla det tidig morgon
men du, jusst du och jag vi kallar det sen natt..
Du var väldigt lik dig fast jag inte träffat dig på så många år,
två år.

Två år hade det gått sedan vi senast sågs.
Men vi sågs igen, jo visst sågs vi. Ganska länge såg du på mig
och jag på dig.
Men jag såg nog på dig lite mer.

Det spelar ingen roll vad jag gör ibland kan man inte hjälpa det.
Man skickar ett sms, ringer en signal eller skriver ett mail
men det blir lätt så.

Jag antar att det aldrig blir så för dig,
Jag märker att det aldrig blir så för dig, för du är ju perfekt, är du inte?
Du är så modig som vågar allt och så mogen sen.
Jo visst. Du är ju väldigt mogen.
Du är så jävla mogen så att jag är för ung för dig.
Så var det, eller hur?

ja, så var det. så glöm mig då. Glöm bort allt bara, ja,
Det är ju inte dirket så att jag betyder något för dig. Som alla andra gjort.
Det är så mycket jag borde tala om för dig, men jag tiger.
jag tiger, om du skulle lyssna.

För det finns inget jag vill säga dig, som inte skulle kunna få dig att rodna.
Jag blir så liten för dig, jag, jag finns inte på samma sätt.
Men när du tar min hand , jag blir så liten hos dig.

Jag skulle ta din hand nu.

Det finns ju den där texten:
då vill man skrika börja om och stanna kvar
men vem hör en sådan sliten kommentar?
inga svar

jag tror du förstår.
minns mig för jag går nu.
jag går nu och jag vet inte om jag kommer tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vackert sötpulver

2006-05-14 @ 21:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback