THIS IS THE YEAR. THIS IS THE YEAR IT ALL WILL HAPPEND. IT'S FINALLY HERE WHAT I HAVE BEEN WAITING FOR ALL OF MY LIFE.

Nu ska jag se vad jag lyckas med att komma ihåg från året 2007. nu är det ju dags för tjugohundraåttA. ^^
Kommentera om det är något viktigt jag glömt (typiskt).


image231

Januari började med nyårsnatten precis som alla år och detta nyåret spenderades i ett hem
i Högbo. Förutom de på bilden (som påminner lite väl om en banner för en tv-serie) så var
även Pattman, Linn  (som fotar duktigt), Isa och Jerry(?) på plats.
Skolan fortskred här. Det var dags för mig och Linnea att etablera oss på skolan så vi
förde lika mycket liv som valigt för att få den uppmärksamhet vi nu lyckades tillkalla.
Linnea och jag hade Pianorummet som favvis hangout i skolan, här gick vi fortfarande
med bildarna <3  och jag var öppet och ärligt kär i adam wiger.
I övrigt om jag inte minns fel så spenderade vi mycket tid på Kanalkyrkan den här månaden
och något speciellt annat minns jag inte.


image232

Februari var, som det ser ut en rätt så vanlig månad. Skolan var på hårdkörning och vi
(jag och linnea) bestämde oss för att bekanta oss med bildarna och Lena körde hårt på
kamera i skolan, vilket uppskattades. Vi hängde en del med Emil Wiman och Pattman i
skolan medan Elina körde stenhårt på gröna Adidas-inspirerade tröjor i diverse nyanser.
Det är även denna månad som Anna Nicole Smith avlider.

image233


Mars månad. Denises storhetstid i mitt liv. Ja, jag var ett rätt hängivet fan då.
Under månaden besökte jag UKD med några av mina vänner och det vart riktigt drag precis
som året innan. ÖFA var där och vi blev alla fangirls. Nelly skaffade sig hångel och vi andra
fnissade lagom då det var en lång velig skallig jonglör från göteborg.
Inget större hände i sandviken. På skolan var treorna i gång med sin slutproduktion
Åh-nej-då-linjen. Annars var det lugna.
Världsnatufonden rapporterar att populationen av trädleopard på borneo, sumatra och java
ären egen art.


image234

Micke och Annas produktion och projektarbete Story of the Stage har premiär och även om
jag inte dansade mycket så var jag ju tvungen att vara med på alla rep. Men det gick bra
för alla utom Johanna som bröt båda armarna när hon blev uppslängd i luften för att landa
på oss , men hon valde att  landa på armarna.

Repen inför Musikalen börjar sätta fart och vi har i alla fall en liten historia att gå på. Under
en bussresa hem ifrån danscentrum har jag ett innehållsrikt samtal med en busschaffis.

image235

Maj var månaden när ALLT HÄNDE. JAAH! Musikalen hårdrepades och vi lyckades komma
på ett litet slut och knyta ihop det mesta. Efter det slängde vi iväg oss själva på ett plan till
stenhårda och coola London. Linnea och Jag var givetvis hetast på planet (hem) och svetten
och allt det äckliga la jag till i PS. JAG LOVAR.
Maj var en väldigt bra månad. Jag fick en crush på 7th heaven också.
Sen gick den över.

image236

Juni kom och alla treor tog studenten och vi andra fick sommarlov. Som vi inte ville ha.
Eller jag minns rätt tydligt att varken jag eller Alex var taggad på lov. Men det kom i alla fall.
Avslutningen med klassen Ullis, Per-Arne och Kjerstin hemma hos Ullis var inte så trist
den heller. Det här är även månaden när Hendrik Dorsin tilldelas Karamelodiktstependiet.
Allmänt fin månad.


image237

Och så kom Juli. Den officiella Harry Potter-Månaden. Alla nördar var lyriska då den 7:e och
sista Harry Potter-boken "Harry Potter and the Deathly Hallows" skulle släppas (nåde dig om
du inte redan vet detta)! Så Luna ,Ginny, Hermione och Random Student åkte till sthlm och
Sience Fiction-bokhandeln  för att köa med alla andra fans. Och det är klart att man nu i
efterhand ångrar det hela lite. Vi ville ju vara där typ 100 timmar innan och köa, köa, köa, tagga
tagga, tagga, peppa, peppa, peppa. Men så blev det inte.
Vi var där och väntade på våran bok i 7 timmar. Och det var bland det bästa jag har gjort (no
krydd). Vi hade jättekul och insåg att vi inte var sådär ensamma som vi trodde (HP fandomen
är faktist riktigt stor). Sen läste vi boken. nu är det över.


image238

Tiina kom!!! Hon stannade här en kort vecka och vi hade hur trevligt som helst!!!
Några av höjdpunktera var verkligen Elinas årliga trädgårdsfest som vi iår fick ta med
Tiina på. Där träffade jag också Vina (<3) för första gången. En annan höjdpunkt: Anna
Lundins NÅGOT försenade kalas (hon fyller 24 april). Och Hippiepicknicken var otrolig!
När Tiina och jag tog oss barfota från stadsparken till Ica Kvantum i våra hippiekläder
hade Zanna spottat oss och trott att jag blivit medlem i någon konstig Sekt.
Kvällen när vi var hemma hos Nelly och bestämde oss för att gå ut med random
föremål och inte lite poser och jaga på några igelkottar.
Det var fantastiskt kul.
(jag och linnea köpte harrypotteractionfigurer den här månaden också. värt att nämna)


image239

September månad. September är den månaden när man minns Augusti. Och i mitt fall fyller
i det som inte fick plats i Augusti. 
I Augusti började skolan och med det fick vi nya ettor på Hammar. Jag och Linnea uttryckte
vårt missnöje med en tecknad bild på vaktmästarnas dörr i skolan.
Vi hade inte så höga förväntningar på ettorna och dom var inte sådär skitrevolterande heller.
Johan Glans är lite roligare än vanligt i September 2007 så jag hypar honom ett tag.
Annat som händer är:
Vi har beslutat att musikalen ska upp igen så ett soundtrack spelas in innehållande fyra låtar
(http://myspace.com/dethndernuensemble)
Malin Gunnarsson förgyller mitt liv med lite närvaro. Och Mixhäng blir hett hett hett för folk även
utanför Tha Family.

image240

Musikalen åkte upp igen. 5:e och 6:e Oktober att den som ett smäck. En helt fantastisk
ensemble (utökad med kör, större band, statister, en ny speldjävul och en ny Anki), vi hade
otroligt kul! Det var det bästa vi gjort hittills och det bästa jag har varit med om i hela mitt liv.
Så det var rätt mycket rep runt detta. Skadorna denna säsong var lite lindrigare än förra
omgången då Isa hjulade rätt in i en ställning och köttade upp foten. I år råkade maja ut för
ett problem med foten och jag bröt en tå men inget klår ännu Isas olycka som var både blodig
och brutal, och skedde under föreställning!!! heja isa!
I slutet av månaden åkte jag med familjen till Thailand.

image241

Personligen tycker jag att en stor del av November tillbringades i Thailand där jag med min
familj chillade lite. Plutten gick på högvarv vad det gäller skämt osv. Han hade flyt helt enkelt.
Det var en trevlig semester och billig, för mig.
Efter hemkomsten gick mycket av månaden ut på att hänga på Mix med mina vänner. Och lite
hängde jag faktist med Pelle också. Maja blev luciakandidat så vi supportade så gott det gick.
Men det räckte tyvärr inte.
21 November släpps Harry Potter och Dödsrelikerna så jag och linnea "köar" utanför Bokia
i Sandviken. Av någon konstig anledning.. Inte riktigt lika mycket folk.

image242

December var lite deppig månad, till en början. Men det blev bättre. Maskeraden total ÄGDES
av vårat Sailormoon-gäng som till sitt försvar inte bara hade sina krafter utan även Pikachu!
Maskerade rosen var också på plats och var i princip hur snygg som helst. Vi dog lite och sånt.
På självade julafton hade jag födelsedag och mina bästa vänner dök upp för en fika i
trädgården. Jag blev väldigt glad över det. Det betydde otroligt mycket för mig. På kvällen var
jag iväg till kyrkan och träffade lite fler vänner. På mellandagarna var vi till sthlm och linnea var
rätt nöjd den dagen. Nyår var väldigt trevligt. Även det med mina bästa vänner.



Så. I och med att  2007 avslutas avslutas också det mest officiella Harry Potter året. 2008 börjar.
Hej 2008. jag hoppas att jag kommer att älska dig.

Kommentarer
Postat av: puss

FY FAN VILKET FINT JOBB MED ALLA BILDER OCH MINNEN!
Många kramar Elina

2008-01-02 @ 13:20:17
Postat av: therese

du är jätte bra på att blogga (:

2008-01-03 @ 00:01:47
Postat av: linny

det är aldrig över. ;)

2008-01-05 @ 04:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback