THIS IS THE YEAR, THIS IS THE YEAR IT ALL SHOULD HAPPEND.



Året började inte så speciellt. Det var vinter, precis som varje år.  Personligen började
jag fota mera.. Lånade oftare och oftare hem systemkamera från skolan och har under
året lyckats tjata till mig en själv.  Den 19:e Januari började jag hoppas på vår, men
det tog några månader innan den faktist dök upp.



I Februari var det fortfarande ingen vår. Malin Hedin i klassen fyllde 18 så
vi firade med tårta tårtor en hel lektion. Annars var det en vanlig Februari,
jag åkte till äppelbo i slutet av månaden och förutom det så hände bara en
annan viktig sak som kom att spela stor roll det här året. Mimma.



I Mars blev det påsk, och av mimma fick jag ett stort påskägg med massor utav pez,
och en cola light. Den har jag inte druckit än. Jag var mest med mimma.
Inne i någon töntig kärleksfas där jag inte ville göra så myket annat än det.
Men Jag hann fara på vuxenmiddag hos elina och olle, som det var då.
Klippte mig lite och hittade moraltantens debutskiva i utlåningen på bibblan.
Blev nöjd.



April var en onödigt kärlekskrank månad. Jag hängde mycket på mcdonalds där
jag väntade på att mimma skulle gå hem med mig. Vi började komma till
skott med våran mindre poduktion i tvåan "Kärlek.Kom" och slängde även
ihop en föreställning av "Det händer nu" för tredje gången, det blev lite jobb
men alla verkade relativt nöjda och Malin Hedin hade hoppat in som Anki,
eftersom att Malin Abrahamsson inte kunde vara med. Jätte Kul!
För denhär uppsättningen dök Tiina upp i Sverige igen och det var så skönt
att ses igen! April var en grym månad!



I maj blev det äntligen vår!!!! Vi spelade upp kärlek.kom och allt gick bra.
Mickis bröt lite fötter innan föreställningen och hoppade runt på kryckor, men
vi är en innovativ klass så vi löste alla bekymmer.
2008års studentbal ägde rum och min syster var finast av alla,
sen stod det inte på förrns hon fyllde 19 år och så var vi tvungen att kalasa
för det också. Annat nämnvärt är att jag och mimma såg kikki och sabina's show
på krysset! Hur bra som helst! Den 5:e maj blir även Ronnie O'Sullivan världsmästare i snooker!



Studentdax! Linn och Elina tar studenten, men själv får man inte så mycket mer
än ett sommarlov. Före avslutningen hann vi med ett 6070 med Vina och
jag hade jätteroligt. Efter parken gick jag och Mimma hem till henne och sov,
och på vägen träffade vi Darth Vader. Helt ok schyst prommenad!
Midsommar började med en midsommarfrukost med thafamily-gänget
hemma hos Isa och Linnea. Efter det åkte vi hem till Vina och lekte lekar
samt dansade runt majstången. Mimma dök upp och efter ett tag drog vi vidare
til hennes släkt som höll sig i hennes stuga (bör tilläggas att hela denna resa
gjordes på cykel). Där åt vi lite mat, spelade lite kort och satt vid vattnet.
Sen bestämde vi oss för att åka hem, eller, jag egentligen.
Så Mimma slängde upp mig på hennes pakethållare och så skjutsade hon
mig hem. Säkert en halvmil.



Juli var sommarlovsmånad. Och Sommarjobbs månad. Kulturskolejobbet höll
oss sysselsatta hela månaden samt att jag fått jobb på Mcdonalds och började
där under denna månad. I slutet av Juli åkte Linnea och Jag på Harry Potter-
konventet i sthlm, täby och hade trevligt.
Men jag saknade nog Mimma rätt mycket och tur hade jag för hon dök upp
där utanför en dag, några tåg, bussar och pendeltåg senare liksom.
Jag blev så jävla glad då. Sen var hon med mig där resten av tiden.
Proper Use hade sin första spelning och var var bäst. haha. faktist.
Sen tog sommarlovsmånaden slut.



I Augusti kom Martin-Elton på besök igen. Vi åkte och badade i Storvik och hade mysigt.
Elina och Jag shoppade järnet till hennes nya lägenhet i Borlänge och
vi hade en personalfest på jobbet där alla blev så himla glada!
Skolan började väl också, och den här gången började jag sista året på gymnasiet.
Sommarjobbet var över, McDonaldsjobbet fortsatte.



I början av september var mimma iväg på ASM, hon kom hem några
deanslist's och guldhattar senare, och var en ny människa.
Det var skönt att hon var hemma.
Eller, det var skönt en stund. Sen skulle hon vara ärlig och helt plötsligt var jag singel.
Hanna Svedlund-Ståhl räddade allt, jag tror aldrig att jag hade överlevt annars.
Sämst månad.



I oktober åkte jag och Mimma till London, trotts allt. Mimma söp och skrek på planet.
Hon var så rädd stackarn. Vi såg BigBen, Harrods, Piccadilly, Soho och väl valda
delar av Camden. Over All tror jag att hon var nöjd. Jag vet att jag var det.
Emeli kom till Sandviken och hälsade på i Oktober. Det var en grym helg och
jag hoppas hoppas hoppas att hon kommer tillbaka.
Vi tog skolfoto den här månaden med hjälte tema, linnea var Super Nintendo och jag
var McHero. Blev så jävla bra!
Vi såg HSM3 och gjorde en grymt gig på Kulturskolans Personalfest.



November var en så konstig månad. Vi började med en Wizardrock spelning i sthlm
och efter det har jag bara gått i skolan och Jobbat. Hela månaden.
Träffat Lana någon gång och Elina var hem en sväng. Sandra har varit en pärla.
Så ja, Jobb jobb jobb, Skola skola, jobb..



Tillslut blev det december. Började med en studieresa till sthlm med skolan,
vi lärde oss i princip ingenting men såg kungen och blev nöjda.
Sen blev det en hel del lucia och prov innan jullovet kom.
Ninna var luciakandidat, och finast men någon annan vann. Ingen vet hur!
Dagarna före jul spenderade jag med Elina och 23e december med
mimmas familj och mimma. På Julafton blev jag sjuk och låg i sjukdom hela
juldagen. På annandagen vaknade jag till och åkte till jobbet en sväng.
Har nu varit iväg en sväng till borlänge och bott hos elina.
Ikväll är det nyårsafton och snart är det fan 2009.
Hoppas att det äger.

Kommentarer
Postat av: Fred's girlfriend

Fan va glad jag var där i Augusti. Och vilken fin bild på oss. Vi gör det igen. Augusti 09.

2009-01-03 @ 15:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback