DO YOU REALLY THINK YOU SHOULD CALL IT OUT LOUD

Jag och monstret pratar om tatueringar. 
Jag vill gärna fortsätta och göra flera. Vilket man oftast blir sugen på när man väl har börjat. 
Jag har ju en liten, men vill fortsätta runt den. Inte på samma spår men i alla fall något mer. 

Men vi pratar om hur mycket en tatuering behöver betyda.

Det är svårt för mig det där. Jag behöver verkligen vara säker på det som jag tatuerar. 
Jag tror att det är för att jag har blivit uppfostrad att tatueringar är inget man "bara gör".
Jag har ju min. Där står det bara Konst . 
För mig symboliserar den hela mitt medvetna liv och konstformer jag pysslat med.
Och som jag sa till monstret:

För att jag har konst så nära mig hela mitt liv.
jag kan inte välja vilken av den konstform jag praktiserat som är viktigast för mig. jag vet bara att konst är viktigt för mig och har varit sen jag var barn. det skulle vara en skymf för mig att glömma vad konsten har gett mig i mitt liv och samtidigt att inte lära mig ny konst.

Och det låter ju löjligt. Men typ så viktigt måste det vara. Känns ju löjligt att säga att min nästa plan är en Harry Potter-tatuering nu när jag varit så fin i kanten. Men det är också stor del för mig. 
Hur som helst. Det är i alla fall det som händer för mig nu. 
Vad tänker ni om tatueringar?




Kommentarer
Postat av: Sarah

Att jag också vill ha fler! Men jag vill ha fina, färgglada och lekfulla men vad det är för motiv är inte lika viktigt. Spånar på en härlig My little pony-ponny med alla regnbågens färger!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback